Pocz¹tek strony
Obszar serwisowy
Menu witryny
Obszar treści głównej

Ostatnie posiedzenie Rady Nadzorczej z udziałem Guntrama Pehlke

Po 17 latach prezes i szef DSW21 przechodzi na emeryturę

Verabschiedung pehlke
Pożegnanie przewodniczącego rady nadzorczej lotniska Dortmund Guntrama Pehlke, od lewej do prawej Ludger van Bebber, dyrektor zarządzający lotniska Dortmund, Guntram Pehlke, przewodniczący rady nadzorczej, Rüdiger Schmidt, zastępca przewodniczącego i członek zarządu ©Landes

W piątek 17 marca 2023 roku odbyło się ostatnie posiedzenie Rady Nadzorczej spółki Flughafen Dortmund GmbH pod przewodnictwem Guntrama Pehlke. Minęło siedemnaście lat, odkąd Pan Pehlke został wybrany do rady nadzorczej i na jej przewodniczącego w 2006 roku.

Od tamtej pory wiele się wydarzyło: Port lotniczy w Dortmundzie od 2015 roku jest trzecim co do wielkości lotniskiem w NRW, a od 2019 roku ma znaczenie ogólnokrajowe. Po rekordowym roku 2019 pandemia wywołana koronawirusem niemal sparaliżowała na początku 2020 roku ruch lotniczy w Niemczech i na świecie i doprowadziła do tego, że w kwietniu 2020 roku na lotnisku w Dortmundzie trzeba było wprowadzić krótki czas pracy. Od lipca 2020 roku sprawy na lotnisku w Dortmundzie znów zaczęły wyglądać lepiej - ze znacznie wyższymi średnimi wskaźnikami wzrostu niż na innych komercyjnych lotniskach w Niemczech. Dzięki ilości pasażerów i wstępnemu wynikowi rocznemu lotnisko w Dortmundzie odnotowało w 2022 roku nowy rekordowy rok i już dwa lata przed terminem spełniło unijny wymóg wykazania zrównoważonego wyniku operacyjnego do końca 2024 roku.

Za kadencji Guntrama Pehlke od 2021 roku miały miejsce również wydarzenia specjalne, takie jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w 2006 roku, chrzest samolotu Lufthansy "Dortmund" w maju 2018 roku, Dortmund stał się oficjalnym lotniskiem macierzystym dla Airbusa drużyny BVB oraz budowa nowego budynku policji. Jako przewodniczący Rady Nadzorczej doświadczył, towarzyszył i współkształtował wydarzenia na lotnisku w Dortmundzie. "Dziękujemy Panu Pehlke za wielkie zaangażowanie, dalekowzroczność we wszystkich decyzjach i pełną zaufania współpracę. Życzymy mu wszystkiego najlepszego na nowym etapie życia, przede wszystkim zdrowia i czasu dla rodziny i przyjaciół - mówi dyrektor zarządzający lotniska Ludger van Bebber.

Realizacja działań infrastrukturalnych i inwestycyjnych o zrównoważonym oddziaływaniu

Sukcesywna wymiana siedmiu schodów pasażerskich z napędem spalinowym na modele o wysokich osiągach z napędem elektrycznym, o której zdecydowano w czerwcu 2019 r. i którą wstrzymano z powodów koronawirusa, ponownie nabiera tempa, a zamówienie kolejnego holownika lotniczego z napędem elektrycznym jest już w fazie przetargowej. Lotnisko w Dortmundzie wprowadziło do eksploatacji w 2017 roku pierwszy holownik lotniczy z napędem elektrycznym. Od tego czasu holownik sprawdza się w codziennym użytkowaniu dzięki wysokiej wydajności, nieskomplikowanej obsłudze i niewielkim wymaganiom konserwacyjnym.

Prace instalacyjne dla postanowionej budowy dwóch systemów fotowoltaicznych o powierzchni 1 700 metrów kwadratowych na dachach kilku hangarów lotniczych rozpoczęły się w lutym 2023 roku. Działanie zakładów ma na celu redukcję do 200 ton CO2 rocznie w porównaniu do tradycyjnego zakupu energii elektrycznej.