Pocz¹tek strony
Obszar serwisowy
Menu witryny
Obszar treści głównej

Stały wzrost liczby pasażerów

Pasażerowie odlatują do Londynu

News wachstum

Liczba pasażerów obsługiwanych na dortmundzkim lotnisku stale wzrasta. Również w 2014 roku zaobserwowano więcej podróżnych w porównaniu z rokiem poprzednim. Łączna liczba osób korzystających z portu lotniczego w Zagłębiu Ruhry wyniosła już 1 965 802, co oznacza wzrost o 2,2 procent w porównaniu z rokiem 2013. Przy tym wyraźnie najwięcej odlotów notuje się na trasie Dortmund-Londyn. Londyn wynikiem 235 636 osób (łączna liczba pasażerów odlatujących z lotnisk w Luton i Stansted) po raz pierwszy wyprzedza kurort Palma na Majorce (217 949 pasażerów), ulubionej wyspie Niemców, który spycha ze szczytu podium. Samoloty do angielskiej stolicy przewożą o 37,1 procent więcej osób niż jeszcze w roku 2013. Kolejne miejsca w tym rankingu zajmują Katowice (215 242 osoby), Monachium (168 276 osób) i Bukareszt (112 171 osób).
Szczególnie wielu pasażerów przybyło w pierwszym kwartale roku. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego zarejestrowano wzrost aż o 8 procent. Wpłynęły na to przede wszystkim znaczne przyrosty w styczniu i lutym, przy czym w styczniu zaobserwowano skok 18-procentowy, a w lutym nawet 20-procentowy. „Liczba pasażerów w pierwszym kwartale 2013 roku była niska z powodu likwidacji niektórych połączeń obsługiwanych przez linie EasyJet i Air Berlin. W pierwszych miesiącach 2014 roku wykazaliśmy natomiast, że jesteśmy w stanie nadrobić tę stratę z nawiązką” — wyjaśnia Udo Mager, dyrektor zarządzający lotniska. Również w ostatnim kwartale port zdołał podnieść liczbę obsługiwanych pasażerów. W ciągu trzech miesięcy kończących ubiegły rok wzrosła ona o 4,9 procent.

Mager postrzega zeszły rok zasadniczo jako czas wyznaczania kursu. „Komisja Europejska nie tylko zatwierdziła nasz model finansowania, ale także podkreśliła znaczenie dortmundzkiego lotniska w rozwoju Zagłębia Ruhry. Zarazem zgodnie z nowymi unijnymi dyrektywami w sprawie finansowania portów lotniczych mamy 10 lat na wyrównanie wyniku ekonomicznego działalności. Port lotniczy w Dortmundzie jest nieodłącznym elementem infrastruktury transportowej Nadrenii Północnej-Westfalii. Nie zmienia to jednak naszego celu, czyli znacznej redukcji obciążenia finansowego naszych udziałowców, a tym samym mieszkańców Dortmundu. Z tego względu opracowaliśmy plan dziesięcioletni, z terminem realizacji w 2023 roku, i przedłożyliśmy go Komisji Europejskiej w celach referencyjnych. Dzięki nowym ofertom usługowym i nowym kanałom dystrybucji, takim jak portal rezerwacji miejsc parkingowych, którego uruchomienie przewidziano na sezon letni, już stawiamy pierwsze kroki na tej drodze” — reasumuje Mager. Z taką samą nadzieją patrzy on na liczby pasażerów obsługiwanych w roku 2015: „Jeśli uda nam się zrekompensować loty linii Air Berlin na Majorkę, wykreślone z letniego rozkładu, być może już w 2015 roku przekroczymy granicę 2 milionów podróżujących, jeśli popularność lotniska wśród pasażerów będzie nadal rosła w podobnym tempie”.